۱۴۰۲ آذر ۲۳, پنجشنبه

کیفرخواست محمدرضا کامرانی نژاد صادر شد

 



خبرگزاری هرانا – کیفرخواست محمدرضا کامرانی نژاد، شهروند ساکن تهران صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیفرخواست محمدرضا کامرانی نژاد صادر شد.

کیفرخواست آقای کامرانی نژاد از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و تشکیل دسته یا جمعیت با هدف بر هم زدن امنیت کشور” صادر و جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب ارسال شد.

پیشتر جلسه آخرین دفاع محمدرضا کامرانی نژاد، در شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین برگزار شده بود.

یکی از نزدیکان این شهروند نیز به هرانا اطلاع داده بود: پس از تفهیم دو اتهام جدید، وثیقه این شهروند به سه میلیارد و پانصد میلیون تومان افزایش یافت. وی پس از تودیع وثیقه آزاد شد.

محمدرضا کامرانی نژاد، پیشتر با دریافت ابلاغیه ای به این مرجع قضایی احضار شده بود.

این شهروند ساکن تهران در تاریخ سیزدهم شهریور امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ بیست و هشتم آبان با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد.

پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده کامرانی نژاد به هرانا گفته بود: “با شکایت زندان تهران بزرگ پرونده ای دیگر علیه آقای کامرانی نژاد و مهدی مسکین نواز، زندانی سیاسی تشکیل شده است. اتهام آقایان کامرانی نژاد و مسکین نواز «تغییر موهن فیلم صدا یا تصویر بوسیله رایانه و انتشار آنها» عنوان شده و پرونده آنها در شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی بخش فشافویه در حال رسیدگی است. مصادیق این اتهام، انتشار یک فایل صوتی است که محمدرضا کامرانی نژاد در دوران بازداشت پیشین خود از زندان تهران بزرگ منتشر کرده بود”.

فساد تصاعدی، زاییده‌ی اقتصاد رفاقتی/ امیر آقایی

  پس از افشای فساد نجومی در حوزه‌ی واردات چای توسط گروه کشت و صنعت «دبش»، افکار عمومی تحت‌ تأثیر اتفاقات صورت‌گرفته به دنبال پاسخ به این پرس...